Pensioencommunicatie

Pensioencommunicatie – Compliant, veilig en volledig transparant, iedereen op de hoogte! AVG proof!

Home » Pensioencommunicatie

Pensioencommunicatie

Als werkgever heeft u verantwoordelijkheden als het gaat om communicatie omtrent pensioenen. Dit is vastgelegd in de “Wet pensioencommunicatie”. Doel van deze wet is om werknemers beter te informeren over hun persoonlijke pensioensituatie. Het vergroten van pensioenbewustzijn noemen wij dat. Wij vinden dat pensioen een gedeelde verantwoordelijkheid is. U als werkgever heeft een rol, maar uw werknemer zelf ook. Wij als adviseur doen graag mee en ook de verzekeraars moeten aan de bak. Pensioen is een teamsport!

Pensioenportaal

Wij richten voor uw mensen pensioenportalen in, waarin ze inzicht hebben in wat er door u voor hen geregeld is. Wij vullen dit portaal aan met oude pensioengegevens en desgewenst met verzekeringen- en hypotheekgegevens. Alle (pensioen)gegevens helder, bij elkaar en makkelijk te lezen. De cijfers en grafieken worden bruto en netto getoond in verschillende scenario’s waardoor persoonlijke risico’s goed inzichtelijk zijn.
In het pensioencommunicatie portaal kunnen deelnemers zelf ook nog extra gegevens uploaden zoals persoonlijke overzichten en belastingaangiften. De partner (ook met compleet pensioenplaatje) en kinderen worden uiteraard ook meegenomen. Uw medewerkers weten waar ze aan toe zijn voor wat betreft hun oudedagvoorziening. We tonen een aantal scenario’s en hoe men er in die gevallen voor staat: langleven, overlijden, echtscheiding, arbeidsongeschiktheid of werkeloosheid. Uw geeft uw mensen hiermee een fantastisch, compleet inzicht én u voldoet zeker aan uw verplichtingen uit de wet pensioencommunicatie.

Gebruiksgemak

In uw eigen communicatie module heeft u al uw regelingen in hetzelfde portaal in beheer. Daardoor heeft u overzicht en inzicht. De pensioencommunicatie naar uw medewerkers is een kwestie van druk op de knop. Neemt u een nieuwe medewerker in dienst? Stuur hem of haar een uitgebreid Benefit Statement uit uw portaal en iedereen is volledig op de hoogte van wat er allemaal is geregeld. Heeft u een sollicitant? Maak een proefberekening en weet binnen een minuut wat deze persoon je gaat kosten. Nu, maar ook over een paar jaar! Cijfer nodig voor de budgetberekeningen? Ook deze haalt u eenvoudig uit het portaal.

Wij nemen iedere medewerker mee in het gebruik van het persoonlijke pensioenportal. Een welkomsgesprek draait zowel om hetgeen u aan secundaire arbeidsvoorwaarden heeft geregeld, maar ook wat u aanbiedt in het portaal. Vervolgens spreken wij iedere medewerker minstens één keer per jaar tijdens het pensioenspreekuur. Hiermee is iedereen altijd volledig op de hoogte! Over pensioenbewustzijn gesproken!

Nieuwsgierig hoe dit persoonlijke portaal er precies uit ziet? Klik dat op de knop hieronder en ontdek hoe eenvoudig consumenten, ondernemers en werknemers inzicht krijgen en hebben in hun financiële positie.

Direct persoonlijk contact

Meer weten? Neem even contact met ons op. Vrijblijvend. Wij helpen u graag! Bij u op kantoor of bij ons.

Heeft u vragen?

088-1245000
info@lifebenefits.nl
Ginnekenweg 311
4835 NC Breda

Volg ons op social media

Inloggen MijnLifeBenefits